Colegiul Economic “George Bariţiu” Sibiu -
organizează în perioada decembrie 2017 – februarie 2018 ediţia a II-a a
Festivalului - concurs “Cultură şi tradiţie, în murmur
de colinde” cuprins în Calendarul Activităţilor Educative Regionale şi
Interjudețene (Domeniul cultural artistic – folclor, tradiții, obiceiuri) nr.
10208/31.10.2017 - ISJ Sibiu.
REGULAMENT Participarea
la concurs obligă concurenții să respecte toate articolele cuprinse în
prezentul regulament.
I.
Înscrierea
concurenţilor: Cadrele didactice coordonatoare vor trimite fișa de înscriere
(vezi anexa) pentru toate secțiunile concursului, pe adresa festivalcolinde@yahoo.com
până în data de 22 decembrie 2017. Un cadru didactic poate înscrie maxim 3
elevi la fiecare secţiune. Dacă o şcoală are mai mult de 6 lucrări
înscrise/secţiune, vor organiza o etapă de selecţie a acestora, în perioada
15-18 ianuarie 2018. Lucrările elevilor participanți la secțiunile festival
colinde, fotografie, poezie și reportaj digital se vor încărca online, de către
profesorii coordonatori, până în data de 19 ianuarie 2018, conform
specificațiilor primite pe email, după trimiterea fișei de înscriere. Atenţie -
toate lucrările trebuie să fie originale! Materialele care nu îndeplinesc
cerințele prezentului regulament vor fi descalificate. NU SE PERCEPE TAXĂ DE
PARTICIPARE!
II.
Condiţii de participare: Activitatea este
structurată pe două grupe de vârstă: - elevi din clasele V-VIII - elevi din clasele
IX-XII. Elevii pot participa la diferite secțiuni din cadrul festivalului, după
cum urmează: a. Secțiunea colinde: - La festival pot participa interpreți individuali,
grupuri vocale - cuprinzând maxim 12 elevi, sau coruri având în componenta lor
maxim 25 elevi - Repertoriul fiecărei formații va cuprinde 2 colinde (ale
căror titluri se vor specifica în fişa de înscriere), dintre care una
tradițională şi una laică. - Durata programului prezentat: maximum 5-10 minute, în
care sunt incluse în ordine: prezentarea grupului, a costumului popular din
zona pe care o reprezintă, colinde. - Costumația și recuzita vor fi adecvate fiecărui moment
interpretat. - Participanţii vor filma programul cu care doresc să se
înscrie în concurs şi îl vor încărca pe platforma concursului. Filmarea va
conţine data înregistrării. - Jurizarea va ţine cont de interpretare, linia melodică,
coeziunea grupului/ mesajul transmis, buna regizare a programului oferit. - În spiritul perioadei pe care o traversăm, şcolile
participante pot organiza activităţi caritabile în care să includă
interpretarea unor colinde. Poze de la aceste activităţi se vor trimite la
organizatori, în vederea includerii lor în revista proiectului. b. Secțiunea
reportaj digital: Elevii participanți vor realiza câte un film de maxim 5
minute în care vor prezenta 1-2 obiceiuri strămoșești, ce se desfășoară în
perioada sărbătorilor de iarnă, în localitățile situate pe teritoriul județului
din care provin. Lucrările înscrise în concurs trebuie să fie originale.
Proiectul realizat va respecta următoarea structură: ❖ Titlul filmului ❖ Introducere în subiectul filmului (text sau prezentare a reporterului) ❖ Descrierea obiceiului/ obiceiurilor strămoșești ❖ Formulă de încheiere (ex. concluzie / impresii /
invitație etc.) ❖ Afișarea
surselor de informare (ex. preot, etnolog, etnograf, folclorist, persoane care
au participat la eveniment pe parcursul mai multor ani, etc.) ❖ Generic (Denumirea concursului, Secțiunea, Titlu film,
autor, profesor coordonator, școala de proveniență) și poate conține printre
altele:- imagini sugestive, - scurte întrebări adresate de reporter, - secvențe
filmate cu desfășurarea evenimentului respectiv, din anii anteriori. Filmul se
poate realiza în Movie Maker, PowerPoint sau alte aplicații, se va salva în
format .mp4 și va avea o dimensiune maximă de 300MB. Evaluarea lucrărilor se va
desfășura ținând cont de următoarele criterii: - respectarea temei propuse
(criteriu obligatoriu) - 10 puncte - respectarea structurii impuse, a
formatului și a dimensiunii fișierului - 10 puncte - existenta mai multor surse
de informare - 10 puncte - ingeniozitate scenaristică - 15 puncte - valoarea
informației prezentate - 15 puncte - mesajul transmis este clar, coerent - 15
puncte - creativitate - 10 puncte - impact emoțional - 15 puncte Reportajele
realizate de concurenţi, vor fi postate şi pe pagina de Facebook a proiectului,
urmând să fie votate de către vizitatori (toţi participanţii la proiect). c.
Secțiunea creație literară (poezie şi proză scurtă): Concursul de creație
literară nu tine seama de categoria de vârstă, ci doar de originalitate şi
măiestrie. Lucrările pot fi poezie (3 texte), epigramă (3 texte), acrostih (3
texte) sau proză scurtă (2 texte care să nu depășească 5 pagini) și vor tine
cont de tematica festivalului. Pentru redactare se vor respecta următoarele
instrucțiuni: ❖ formatul
paginii va fi A4 cu margini egale de 25 mm; ❖ conținutul va fi redactat în fontul Times New Roman, 12,
la 1 rând; ❖ titlul va fi
scris cu majuscule, Times New Roman, 14, Bold, centrat; ❖ la două rânduri de titlu se va începe scrierea textului
cu Times New Roman 12; ❖ la sfârșitul
lucrării se va consemna, în ordinea următoare: numele și prenumele autorului,
titlul lucrării, școala de proveniență, profesor coordonator. ❖ Tehnoredactarea se va realiza obligatoriu cu diacritice
(ă, â, î, ș, ț). Responsabilitatea pentru conținutul lucrărilor revine
participanților. d. Secțiunea concurs de fotografie: „Artă populară și folclor,
în arta fotografică” - Lucrările vor surprinde în imagini elemente de artă
populară (costum popular, case țărănești, obiecte tradiționale romanești etc)
şi folclor (dansuri populare, obiceiuri etc), în contexte artistice. - Fotografiile elevilor vor fi realizate alb-negru sau
color şi vor fi trimise pe adresa de e-mail a proiectului, pe bază de tabel
care să conţină numărul fotografiei (identic cu numele fişierului trimis),
numele elevului, clasa, şcoala, titlul lucrării, numele cadrului didactic
coordonator. - Evaluarea lucrărilor se va realiza de un juriu care va
selecta fotografiile care vor face obiectul unei expoziții virtuale. - Nu se acceptă materiale copiate sau descărcate de pe
Internet. Grila de evaluare: Încadrarea în tema concursului; Claritatea
transpunerii mesajului, atât vizual, cât și în titlul fotografiilor trimise;
Creativitatea și originalitatea; Calitatea tehnică de fotografiere III.
Premierea concurenţilor Anunţarea premiilor obţinute în urma jurizării pe
secţiuni se face în data de 26.01.2018, pe adresele de email ale
coordonatorilor şi pe pagina de Facebook a festivalului-concurs. La fiecare
secţiune, se acordă un număr de premii egal cu 25% dintre elevii participanţi,
astfel: un premiu I, un premiu II, un premiu III şi o menţiune. Se vor acorda
diplome de participare tuturor elevilor participanți. Acestea vor fi trimise
profesorului îndrumător, împreună cu adeverinţa de participare a acestuia la
activitățile proiectului. Se vor acordă diplome de mulţumire pentru parteneri
şi sponsori. Regulamentul concursului poate fi modificat de către organizatori,
în funcţie de dinamica competiţiei.
III.
FIŞĂ DE ÎNSCRIERE Festival - concurs “CULTURĂ
ŞI TRADIŢIE, ÎN MURMUR DE COLINDE” Ediția II, An școlar 2017-2018 ŞCOALA DE
PROVENIENŢĂ:_____________________________
Adresa:_________________________________________________
Telefon:___________________ Profesor coordonator:
_____________________________________ E-mail profesor: __________________________________________
NR. CRT. NUMELE ȘI PRENUMELE ELEVULUI CLASA SECȚIUNEA (colinde, reportaj
digital, creaţie literară, fotografie) TITLUL LUCRĂRII 1. 2.
3. Director unitate de învățământ: Nume și prenume:________________________
Semnătura:______________________________
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu