INVITAŢIE
Clubul
Copiillor Sîngeorz Băi, în calitate de instituţie organizatoare, vă invită să participaţi la activităţile
cuprinse în proiectul regional „Explorați natura!", Ediţia a III-a aprobat şi inclus în Calendarul
Activităţilor Educative Regionale 2017, poziția 1227.
Activităţile propuse sunt:
-
Concurs de
fotografie "Natura în prim - plan" – nivel regional
-
Concurs de
orientare sportivă "Exploraţi natura" – nivel regional
Activităţile au ca obiectiv
principal stimularea elevilor de a petrece într-un mod plăcut şi sănătos timpul
liber. Prin implicarea elevilor în astfel de activităţi se urmăreşte promovarea
mişcării în natură pentru o viaţă mai
sănătoasă in armonie cu mediul înconjurător.
În anexă vă transmitem Regulamentele
de organizare cu fişele de înscriere
Unităţile şcolare vor completa şi vor transrnite Fişa de
înscriere în format electronic la adresele
de e-mailexploratinatura@gmail.com până
la datele precizate în regulamente.
Concursul regional de Orientare Sportivă „Explorați
natura" se adresează elevilor din clasele I-VIII de la oricare din şcolile din ţară. La
concurs pot să participe numai
echipaje formate din câte 4 elevi şi 1 sau mai multe cadre didactice. 0 şcoală poate să inscrie în concurs un
singur echipaj/categorie.
Organizatorii se angajează să asigure cazarea
unui singur echipaj/categorie/judeţ. Cheltuielile legate de transport şi masă
vor fi suportate de participanţi.
Concursul
regional de fotografie "Natura în prim-plan" este organizat pe trei categorii de vârstă: a.clasele I-IV, b. clasele V-VIII c. clasele IX- XII şi are tema "Natura în
prim-plan"
Detalii în regulamentele ataşate.
Nu se percepe
taxă de participare.
Informații suplimentare: 0765218177 (prof.
Costea Velea Andrei);
0767213017 (prof. Bazga Dorel)
https://www.facebook.com/clubulcopiilor.singeorzbai
PROIECT REGIONAL
„
EXPLORAŢI NATURA!”
EDIŢIA a III- a
REGULAMENTUL CONCURSULUI INTERJUDEŢEAN DE FOTOGRAFIE
“Natura în
prim-plan”
Concursul
de fotografie “Natura în prim-plan” reprezintă o activitate în cadrul Proiectului
Regional „Explorați Natura" cuprins în CAER 2017, poziţia 1227.
Concursul de adresează elevilor din
Şcolile, Palatele si Cluburile Copiilor din țară, care doresc să desfăşoare
activităţi extracurriculare în perioada decembrie
2016 – septembrie 2017 şi se desfăşoară pe trei categorii de vârstă: clasele
I-IV, clasele V-VIII, clasele IX-XII.
Perioadă înscriere: 10 Aprilie 2017 - 10
Mai 2017
Perioadă desfăşurare: Martie – Mai 2017
Organizatori: Clubul Copiilor Sîngeorz
Băi în parteneriat cu Școala Gimnazială “A.P.Alexi” Sîngeorz Băi.
Calendarul activităților:
-
Decembrie 2016 – lansarea proiectului;
-
Aprilie 2017 – popularizarea concursului;
- 10 Aprilie
2017 - 10 Mai 2017 – înscrierea participanților;
- 11
- 19 Mai – expunerea lucrărilor pentru pulic;
-
19 Mai 2017 – jurizarea lucrărilor;
-
20 Mai – 30 iunie – comunicarea rezultatelor și transmiterea diplomelor.
Condiții de participare:
1. Concursul este organizat pe categorii de
vârstă: a.clasele I-IV, b. clasele
V-VIII c. clasele IX- XII
2. Tema concursului este :”Natura în prim-plan".
3. Fiecare unitate şcolară, poate participa la
fiecare dintre cele 3 categorii de
vârstă cu maxim 2 elevi/categoriei. Numărul de lucrări pentru fiecare copil
este de max.3
4. În stânga jos a fotografiei se aplică o etichetă
tip (L=7cm şi l=4cm), pe care se va specifica:
titlul fotografiei, numele şi prenumele elevului care a realizat
lucrarea, clasa, unitatea şcolară,
cadrul didactic îndrumător.
5. Partenerii în proiect vor trimite lucrările
solicitate de către organizator pe suport de hârtie cu dimensiunile de 15X20
cm.
6. Nu se admit colaje fotografice. Se acceptă numai
imagini originale cu peisaje, plante, animale, fără un grup ţintă.
7. Lucrările
vor fi expediate până în data de 10.05.2017 (data poştei), pe adresa Clubul Copiilor Sîngeorz Băi: jud. Bistriţa
Năsăud, oraș Sîngeorz Băi, strada Lalelelor, nr. 9, cod. 425300. Înscrierea va
fi confirmată şi telefonic la 0765218177
prof. Costea Velea Andrei.
8. Plicul va conține: Lucrările elevilor, fișa de
înscriere, un plic autoadresat și timbrat pentru transmiterea adeverințelor și
a diplomelor de participare.
9. Lucrările vor fi expuse în holul incinta Şcolii
Gimnaziale "A.P.Alexi" Sîngeorz-Băi.
10. În urma finalizării activităţilor, fiecare unitate
școlară participantă, va primi diploma obţinută şi materialul în format
electronic, ilustrând expoziția
realizată.
11. Jurizarea se va face de către specialişti în
domeniul arte vizuale și a protecției mediului. Comisia va evalua lucrările respectând
criteriile stabilite (categoria de vârstă, încadrarea în temă, originalitate,
creativitate, claritatea transpunerii mesajului atât vizual cât şi al titlului
lucrărilor trimise.). Se vor acorda diplome reprezentând premii şi menţiuni
pentru fiecare categorie de vârstă. Pe diplome se va preciza şi numele cadrului
didactic îndrumător. Se vor elibera adeverinţe de participare la concurs pentru
toate cadrele didactice îndrumătoare
12. Informaţii suplimentare pot fi obţinute de la
Clubul Copiilor Sîngeorz Băi, tel/fax 0263-370140; profesori coordonatori: Costea
Velea Andrei tel. 0765218177; Bazga Dorel tel. 0767213017
13. Expedierea diplomelor obţinute: până la 30 iunie
2017
14. Nu se percepe taxă de participare!
Şcoala………………..
Adresa……………….
Nr. înreg.
FIŞA DE
ÎNSCRIERE
Categoria de
vârstă.....................................................................................
Profesor
coordonator…………………………...........…………………...
Adresa de e-mail ……….....………...........…….…………….…..
Telefon ……………................………...........…….......................
Unitatea
şcolară……………………………………….…………..………
Adresa :
...................................……………………………….....………..
Localitatea……………………………...............................................……
Judeţul…………………………….....................................…....…………
Elevi
participanți: 1.....................................................................................
2
....................................................................................
Director,
Profesor
coordonator
Regulamentul de organizare al
Concursului Regionalde Orientare Sportivă „Exploraţi natura”
Sîngeorz-Băi,
Ediţia a III-a, 9 IUNIE 2017
I. Organizator: Clubul Copiilor Sîngeorz-Băi, reprezentat prin coordonatorii
Costea Velea Andrei şi Bazga Toader-Dorel.
II. Scopul şi obiectivele concursului:
Scopul: concursul
urmăreşte sporirea interesului elevilor pentru aprofundarea şi aplicarea
cunoştinţelor în teren, dezvoltarea creativităţii, a spiritului competitiv şi
de echipă şi a spiritului umanitar, promovarea atitudinii ecologice faţă de
mediul natural şi antropic.Dorim
promovarea mişcării în natură pentru o viaţă mai sănătoasă în armonie cu mediul
înconjurător.
III. Grup ţintă
Concursul
Judeţean de Orientare Sportivă „Exploraţi natura”se adresează elevilor din
clasele II-VIII de la oricare din şcolile din ţară.
IV. Data şi locul desfăşurării concursului
Popularizarea
acestui concurs în diverse şcoli va avea loc în perioada 05.04-31.05.2017, pe pagina
de Facebook a Clubului Copiilor Sîngeorz-Băi,
prin intermediul invitaţiilor către diverse şcoli etc. În perioada 1-31.05.2017
va avea loc selecţia echipajelor în fiecare şcoală participantă. Înscrierea se
va face în perioada 20.05.2017-01.06.2017 prin completarea a fişei de înscriere
(anexa 1) Acestea vor fi trimise pe adresa de e-mail:exploratinatura@gmail.com fiind confirmate şi telefonic la
0765218177- prof. Costea Velea Andrei.
Echipajele
vor sosi în data de 8 Iuniu (joi) după ora 14. Cazarea echipajelor se va face
la Centru Misionar pentru Tineret "Preot Profesor Ioan Bunea"
Sîngeorz Băi. Cheltuielile de cazare sunt suportate de organizator iar
cheltuielile de masă (aproximativ 30 ron/persoana/3 mese) vor fi suportate de
participanţi care vor suporta şi cheltuielile de transport. Desfăşurarea
propriuzisă a concursului va avea loc în data de 9 Iunie, în parcul staţiunii
Sîngeorz-Băi.
V. Reguli generale
La concurs pot
să participe numai echipaje formate din câte 4 elevi şi un cadru didactic
însoţitor. Vor fi două secţiuni:
a. Cercetaşii
naturii, la care pot
participa doar elevii din clasele II-IV;
b.Exploratorii, la care participă doar elevii din
clasele V-VIII, cu barem adaptat acestei categorii de vârstă.
Se poate înscrie în
concurs o singură școală dintr-un județ, cu câte un echipaj pentru fiecare
categorie. Dacă există mai multe școli din același județ care doresc să
participe la concurs se va organiza o etapă județeană de către o instituție
agreată de inițiatorii proiectului. Fiecare echipaj va avea un nume de
concurs şi un semn distinctiv (blazon, steag etc.).Nu se percepe taxă de
participare! Se vor acorda premii I, II, III şi menţiuni pentru fiecare
secţiune în parte. Fiecare echipaj câştigător va primi câte o singură diplomă,
iar cadrele didactice însoţitoare vor primi adeverinţă de participare. Se vor
înmâna şi premii în produse, în funcţie de contribuţia sponsorilor.
Concurenţii
vor avea asupra lor următorul echipament:
- Echipament general necesar pentru echipă:
- o busolă;
- un ceas;
- fluier
sportiv cu snur;
- instrumente
de scris
De acest echipament răspund
participanţii.
VI. Probele de concurs
Traseu
de regularitate: echipajele trebuie să parcurgă un traseu de
dificultate medie,cu o lungime de aproximativ 1 km organizat pe cinci puncte de
control care se vor afla la distanţe
aproximativ egale, de-a lungul traseului prestabilit. Elevii îşi vor dovedi astfel
spiritul de observaţie, spiritul de echipă, pregătirea teoretică şi practică în
ceea ce priveşte orientarea în teren, lucrul cu busola, abilitaţile sportive,
modul de deplasare în teren şi îndemânarea. Fiecare echipaj se va prezenta
într-un mod cât mai original.
A) Prezentarea
echipajului: fiecare echipaj se va prezenta într-un mod cât mai
original.
B) Proba
teoretică:echipajele vor primi
câte un formular cu întrebări la care
trebuie să răspundă în timp limitat. Testele vor fi din cultura generală:
cunoaşterea zonei, faună, floră, meteo, protecţia mediului, prim ajutor, turism,
tradiţii şi obiceiuri în legătură cu zona de concurs.
C) Proba
de orientare cu busola traseu
cronometrat: fiecare echipaj va parcurge traseul stabilit utilizand
harta si busola. Se vor atinge obligatoriu toate punctele de control, elevii
marcând pe fişa de concurs fiecare punct. Traseul se află situat în pădurea
Borcut din parcul oraşului Sîngeorz Băi.
D) Proba de îndemânare: organizatorii vor
selecta o activitate de tipul - aruncare la ţintă, navetă, echilibristică, rezolvare de puzzle, etc
E) Proba
culturală:fiecare echipaj va prezenta un cântec, poezie, miniscenetă
sau pantomimă cu tema natura;
VII. Alte reguli:
Şcolile
participante sunt obligate să asigure transportul echipajelor şi cadrelor
didactice însoţitoare până la locul de desfăşurare al concursului. Este
interzisă întârzierea nejustificată a echipajelor precum şi îndepărtarea
acestora de locul de start, chiar şi după ce au trecut prin probele de concurs.
Premierea va avea loc într-un cadru festiv, în prezenţa conducerii Clubului
Sîngeorz-Băi, la interval de două ore de la sosirea ultimului echipaj.
Toţi participanţii vor prezenta viza medicală şi
echipament adecvat deplasării prin pădure (încălţăminte corespunzătoare şi
haină impermeabilă)!
VIII. Penalizări:
-
comportament necivilizat – 5p
-
mod de deplasare haotic echipajului (distanţă mai mare
de 50 m între membri) - 3p
-
depăşirea timpului limită pentru traseul propus – 10p
-
neîncadrarea în timp la diversele puncte de lucru
(depunctare în funcţie de fiecare probă);
-
nerespectarea instrucţiunilor primite la punctele de
lucru(depunctare în funcţie de fiecare probă);
IX. Dispoziţii
finale:
Excluderea
echipajelor participante din concurs se face de către coordonatorii
concursului, în următoarele situaţii:
-
necunoaşterea şi nerespectarea regulamentului de
concurs;
-
încălcarea disciplinei turistice şi sportive;
-
echipament necorespunzător;
-
comiterea de acte care să aducă deteriorări sau
prejudicii mediului înconjurător sau altor echipaje.
X. Date de contact
Informaţii suplimentare puteţi obţine la
numerele de telefon sau adresele de e-mail: dorelbazga@yahoo.com, andicostea@yahoo.com
0765218177
- prof. COSTEA VELEA ANDREI
0767213017 - prof. BAZGA TOADER DOREL
Multă baftă tuturor echipajelor!
Bibliografie orientativă:
- Iuşan Claudiu. Ghidul speciilor comune din Parcul Naţional Munţii Rodnei, Editura Karuna, Bistriţa, 2012.
- Stăncescu I., S. Ballif. Meteorologie fără formule –, Editura Albatros, 1981.
- Atlasul Botanic al României – Editura Didactică şi Pedagogică, 1994.
- http//:www.floaredecolt.org/update/bibliografii/mini_ghid_de_orientare_turistica.pdf
Formular de înscriere la Concursul de
orientare sportivă
„Exploraţi natura” – Ediţia a III-a, 2017
Numele
echipajului:.......................................................................................................
Categoria de
vârstă:......................................................................................................
Şcoala de
provenienţă:..................................................................................................
Componenţa echipajului:
Nr. Crt.
|
Numele elevului
|
Clasa
|
1
căpitan
|
|
|
2
|
|
|
3
|
|
|
4
|
|
|
Profesor însoţitor:
Numele :
.............................................................................
Telefon :..............................................................................
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu