joi, 25 mai 2017

COMPETIŢIA NAȚIONALĂ ”ȘCOALA ALTFEL”




1.  În conformitate cu OMECȘ nr. 5034/2016  privind structura anului școlar 2016 – 2017, Programul național „Școala altfel” are o durată de 5 zile consecutive lucrătoare în timpul anului școlar și poate fi derulat pe baza unei planificări ce rămâne la decizia fiecărei unități de învățământ. Inspectoratele școlare județene/al municipiului București vor asigura permanent consilierea unităților de învățământ pentru stabilirea activităților extracurriculare și extrașcolare ce pot fi derulate în cadrul programului „Școala altfel!”, monitorizând, totodată, caracterul educativ al acestora.
2.  Unitățile de învățământ sunt încurajate să își promoveze cele mai bune activități, participând la competiția națională „Școala altfel”.
3.  Metodologia de desfășurare a competiției, la nivel județean/ al municipiului București, este prevăzută în Anexa OMENCȘ nr. 5034/2016  privind structura anului școlar 2016 – 2017. Fiecare unitate de învățământ care dorește să participe la competiție va încărca dosarul activității propuse pentru competiție pe website-ul inspectoratului școlar.
4.  Fiecare inspectorat școlar va selecta, pentru etapa națională, câte o singură activitate pentru fiecare din următoarele domenii educative: cultural, artistic, tehnic,  științific, sportiv, cetățenie democratică  și responsabilitate socială, educație pentru sănătate și stil de viață sănătos, educație ecologică și protecția mediului, abilități de viață (inclusiv educație rutieră, reacții corecte în caz de cutremur/incendiu etc.), consiliere și orientare.
5.  Etapa națională a competiției este organizată de către Ministerul Educației Naționale, prin Direcția Generală Evaluare și Monitorizare Învățământ Preuniversitar.
6.  Dosarele activităților selectate, în urma evaluării realizate la nivel județean/al Municipiului București, se postează de către inspectoratele școlare pe site-ul MEN conform instrucțiunilor prevăzute în Anexa 3, atașată prezentei note, în perioada 19 - 21.06.2017.
7.  Dosarul fiecărei activități trebuie să conțină toate elementele menționate în Anexa 1 atașată prezentei note. În cazul în care dosarul activității nu reunește toate datele solicitate, activitatea nu va fi evaluată.
8.  Activităţile postate de inspectoratele şcolare pe site-ul MEN vor putea fi vizionate și votate de vizitatorii site-ului în perioada 22 - 25.06.2017. Evaluarea activităților propuse de inspectoratele școlare se va face de către o comisie aprobată de președintele Comisiei Naționale pentru Coordonarea Competițiilor Școlare în anul școlar 2016 - 2017. Criteriile de evaluare sunt prezentate în Anexa 2 atașată prezentei note. La stabilirea punctajului final al fiecărei activități, ponderea notei date de comisia de evaluare desemnate de MEN va reprezenta 80%, iar votul publicului 20%.
9.  Finalizarea evaluării proiectelor, la nivel național, se va realiza în perioada         22 - 26.06.2017 și postarea, pe website-ul MEN, a listei unităților de învățământ câștigătoare  va avea loc în data de 30.06.2017. Data organizării, de către MEN, a premierii proiectelor, la nivel național, va fi comunicată, în timp util, ISJ-urilor și unităților de învățământ preuniversitar câștigătoare.
    Pentru alte clarificări privind programul „Școala altfel”, vă stă la dispoziție adresa de e-mail: suportit@edu.gov.ro.

ANEXA 1.

COMPONENȚA DOSARULUI ACTIVITĂŢII

A.   FIȘA ACTIVITĂȚII
·     Numele și adresa unităţii de învăţământ aplicante
·     Nivelul/nivelurile de învățământ
·     Numărul elevilor din școală
·     Numărul cadrelor didactice din școală
·     Coordonatorul activităţii (nume și prenume, funcție, date de contact)
1. Titlul activităţii
2. Domeniul în care se încadrează
3. Scopul activităţii
4. Obiectivele educaționale ale activităţii
5. Elevii participanţi: număr total de participanți, procent de participanți din numărul total de elevi din grupul țintă;
6. Durata  şi locul desfăşurării activităţii
7. Descrierea activităţii. Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri, menţionând elementele de succes ale acesteia (conţinut, metode, sarcini de lucru, caracter interdisciplinar, parteneriate etc.).
8. Descrieţi rezultatele obţinute în urma activității.
9. Precizaţi dacă elevii/profesorii/părinții şi-au manifestat dorinţa de continuare a acestei activităţi şi modalitatea în care puteţi asigura acest lucru.
10. Motivaţia propunerii activității ca fiind cea mai bună (maximum ½ pagini): argumente ale cadrelor didactice, ale elevilor, ale părinților.

B. Ataşaţi cele mai relevante mărturii ale elevilor/profesorilor/părinților referitoare la activitatea propusă.

C.  Atașați „dovezi” ale activității (fotografii, filme, documente etc.)
                                                                              

ANEXA 2.

          CRITERII  DE EVALUARE A ACTIVITĂŢILOR

·     Coerenţa scop - obiective – rezultat; 
·     Caracterul  interdisciplinar al activităţii;
·     Abordare inovativă;
·     Creativitate și originalitate (evitarea dimensiunii formale a activității desfășurate, produse originale ale activităţii, conţinut interesant și stimulativ etc.);
·     Gradul de implicare a elevilor (inițiativa elevilor, organizare, implementare, evaluare)
·     Sustenabilitate;
·     Contribuție la creșterea motivației școlare, generarea unor schimbări atitudinale, formarea/dezvoltarea culturii organizaționale, stimularea peer-education etc.

ANEXA 3.
INSTRUCŢIUNI PRIVIND ÎNCĂRCAREA DE CĂTRE JUDEŢE/MUNICIPIUL BUCUREŞTI A EXEMPLELOR DE BUNĂ PRACTICĂ, SELECTATE PENTRU COMPETIŢIA  NAȚIONALĂ ”ȘCOALA ALTFEL”
1.     Persoana din cadrul inspectoratului școlar responsabilă cu postarea celor mai interesante 10 activităţi din programul „Școala altfel: Să știi mai multe. Să fii mai bun!” va încărca pe website-ul ISJ/ISMB, într-o secțiune dedicată, proiectele desemnate câștigătoare, la nivel județean/ al Municipiului București și va accesa adresa WEB http://sae.edu.ro/votare/admin pentru a încărca linkurile aferente proiectelor postate pe website-ul inspectoratului școlar. 
2.     Numele de utilizator este: isjxx, unde xx este codul auto al judeţului (Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti va folosi numele de utilizator ismb). Parola iniţială este identică cu numele de utilizator.
3.     Imediat după prima autentificare, persoana responsabilă va schimba parola contului, folosind linkul din colţul dreapta-sus.
4.     Persoana responsabilă va apăsa butonul „Adaugă activitate”, va completa câmpurile „Titlul activităţii”, „Domeniul activităţii” şi va copia, în câmpul „Link către documentele ataşate activităţii” legătura WEB către sesiunea dedicată de pe pagina web a inspectoratului școlar.
5.     Data limită pentru încărcarea activităților pe platforma de votare este 21 iunie 2017, ora 16.00.
6.     Din data de 22 iunie 2017 ora 9.00, platforma de votare va fi deschisă şi disponibilă la adresa http://sae.edu.ro/votare, până la data de 25 iunie 2017 ora 24.00. Platforma va accepta un singur vot, pentru fiecare domeniu în parte, de pe acelaşi cont de e-mail (votantul va primi linkul de confirmare a votului la adresa de e-mail pe care o va introduce în momentul votării). Voturile care vin de pe adrese de e-mail fictive, temporare sau ilegale vor fi automat anulate. MEN îşi rezervă dreptul de a anula toate voturile ilicite, care nu provin de la adrese de e-mail permanente şi/sau active, fără nici o notificare suplimentară. De asemenea, deşi vom efectua toate demersurile pentru ca platforma de votare să funcţioneze fără întreruperi, MEN nu poate răspunde pentru linkuri de confirmare primite în dosarul Spam/Junk al căsuţei de e-mail a votantului, pentru neprimirea sau primirea cu întârziere a mesajului care conţine linkul de confirmare. Se consideră vot valid orice vot confirmat prin linkul de confirmare primit pe adresa de e-mail validă a votantului până la data şi ora stabilite ca termen-limită de votare.
7.     Pentru a obţine asistenţă în utilizarea aplicaţiei de încărcare a activităţilor în platforma de votare puteţi scrie un e-mail la adresa suportit@edu.gov.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu